Ecuador

1 juni 2017 - Quito, Ecuador

•   Dit is mijn laatste week in Ecuador. Ik heb super leuke dingen gedaan! Ik heb op de evenaar gestaan. Het duurde lang voordat iedereen aan de kant was zodat ik niemand op de foto had staan.
  • Ik heb in een super leuke accommodatie geslapen. hij was van riet en het was er wel heel krap. In Quito ben ik naar Plaza de la Independencia geweest. Een grappig weetje is dat het land is genoemd naar de evenaar, in het Spaans Ecuador. Het klimaat hier is niet echt warm. het gemiddelde klimaat hier is in de zomer maar 17 graden. Ecuador doet sinds de jaren 70 ook aan het exporteren van olie, dat heeft ervoor gezorgd dat de BNP omhoog ging en zo kwam het land ook weer wat beter in de economie te liggen. En merk ik dat de mensen hier niet super arm zijn. Je merkt geen giga verschil tussen arm en rijk. De mensen hier zijn allemaal vooral vrolijk.
  • Ik ben dus langs geweest bij een dode vulkaan waarvan op internet stond dat dat het hoogste punt op aarde was de chimborazo vulkaan. Zo hoog leek hij mij helemaal niet. Ik had de keer dat ik het hoogste punt op aarde zag wel wat bijzonderder voorgesteld, helaas was dat dus niet z bijonder