brazilie

22 mei 2017 - Rio de Janeiro, Brazilië

Brazilië is geweldig! Ik zie hier een duidelijk contrast van arm en rijk en het klimaat hier ligt zo rond de 30 graden. Ik liep laatst langs de sloppenwijken en ik vond het zo erg. Ook zie ik de kinderen die niet veel geld hebben vooral voetballen. Ook zie ik de mensen met veel geld er duidelijk mee pronken. Het contrast tussen arm en rijk is hier dus duidelijk te zien. De cultuur hier is heel anders. Al bij een eerste kennismaking geven mensen hier een kus op je wang. Maar het geven van drie kussen kan je in Brazilie niet maken. Ook merk je dat de Brazilianen heel erg gezellig zijn en ze daar ook van houden. Wat ik wel jammer vind is dat de  pas om 9 uur avonds gaan eten en dat dus alle eet tentjes pas laat open gaan. Ik heb een paar kinderen een bal gegeven een week geleden en ik ben hier weer terug en van het plasticje hebben ze met zijn alle vormpjes gemaakt, super zielig vind ik dat de kinderen er gewoon niks aan kunnen doen dat het leven in principe alleen maar om economie en geld draait. De kinderen zeiden tegen mij dat geld je niet gelukkig maakt maar wat je ermee kan doen wel.