Suriname

22 mei 2017 - Paramaribo, Suriname

Ik ben een halve week geleden aangekomen in Suriname. Ik schrijf dit nu in de avond en het temperatuurverschil is heel anders dan in Groenland en IJsland. Ik ben ook al in Paramaribo geweest. Suriname is een oud-kolonie van Nederland en tot 25 november 1975 was het nog een land binnen het koninkrijk Nederlanden. Ik slaap bij eco resort in Paramaribo. Ik heb voor dit hotel gekozen omdat ik nog nooit in een economisch hotel heb geslapen. Ook ga ik morgen kijken bij de vogeltjesmarkt. Het klimaat hier is raar, het is hier in de 33 graden en soms begint het dan uit het niets te regenen. De mensen hier praten heel grappig en je merkt dat het nederlands er best weinig van afwijkt, denk aan belgisch en nederlands: in Belgie zeggen ze voor elastiekjes rekkers. Geinig he.

Hier zie je een plaatje die ik heb geschoten net na een harde bui in suriname. Suriname heeft een tropisch regenwoud klimaat en deze regenbuien verklaren dus waarom. Boven dit plaatje zie je ook een klimaatgrafiek van Suriname waar je ook duidelijk ziet dat het veel regent in Suriname